Boštjan Batič, Institut informacijskih znanosti
V času, ko je hitrost dostopa do informacij izredno pomembna, se moramo zavedati, da je treba to ponuditi tudi uporabnikom knjižnično-informacijskega sistema COBISS. Tukaj se šolske knjižnice ne smejo razlikovati od splošnih. Danes je vsem učencem in dijakom omogočeno, da lahko od kjerkoli in kadarkoli preverijo zalogo gradiva v šolski knjižnici. Lahko preverijo, kaj imajo trenutno izposojeno in kaj so imeli izposojeno, lahko tudi kreirajo svojo virtualno polico z gradivom, ki si ga želijo izposoditi. COBISS jim omogoča tudi rezervacijo in podaljšanje gradiva. Ob prvi prijavi ustvarijo svoj profil in po želji dodajo še katero drugo knjižnico, v katero so včlanjeni. Lahko se prijavijo kar s prijavo ArnesAAI, ki jo danes že vsi zelo dobro poznajo. Pa jim to omogoča tudi njihova šolska knjižnica? Opažamo, da še vedno izredno malo šol svojim učencem in dijakom omogoča te storitve. V šolski knjižnici morajo poskrbeti, da imajo učenci in dijaki vpisan elektronski naslov za obveščanje, ki je enak, kot ga imajo pri prijavi ArnesAAI. V IZUM-u se nenehno trudimo, da bi bila uporaba naše programske opreme preprosta za uporabnike, skrbimo za promocijo storitev in pomoč uporabnikom. Vendar je ključnega pomena, da knjižničarji te storitve omogočijo in predstavijo učencem in dijakom. Tako bodo kasneje lahko veliko bolj samostojni pri uporabi knjižnice, saj lahko gradivo poiščejo že doma, ga rezervirajo in ga ob dogovorjeni uri prevzamejo v knjižnici. Da je gradivo treba vrniti, jih aplikacija obvesti kar sama. S tem bi razbremenili knjižničarke in delo v knjižnici bi lahko bilo bolje organizirano. Morda bi s takšnim sodobnim načinom obiska knjižnice pridobili tudi kakšnega bralca več.